
Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών


Στο «Μαζί Μελετάμε» ξεχωριστή θέση έχει η μέθοδος αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών που ακολουθούμε. Στόχος του εξατομικευμένου προγράμματος είναι η βελτίωση όλων των δυσκολιών (ειδικών ή γενικευμένων), που δυσχεραίνουν τόσο την σχολική όσο και τη καθημερινή ζωή του μαθητή. Μια από τις πιο συχνές αιτίες σχολικής υποεπίδοσης και αποτυχίας είναι η ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε μαθητή καθώς πραγματοποιείται στο πλαίσιο ατομικών συνεδριών. Η Μέθοδος μας είναι μοντελοποιημένη – κατευθυντική με την παροχή κατάλληλου και ειδικά προσαρμοσμένου υποστηρικτικού υλικού τόσο για την αντιμετώπιση των δυσκολιών το μαθητή, όσο και για την μελέτη του.
Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος αποκατάστασης των Μαθησιακών Δυσκολιών βασίζεται στην τακτική επικοινωνία και συνεργασία του Κέντρου με το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον του παιδιού καθώς και στην έμπρακτη συμμετοχή και συμβολή των γονέων σε αυτό.
Η αντιμετώπιση του παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες είναι μια σύνθετη και συχνά μακρόχρονη διαδικασία, η οποία στοχεύει στο να βοηθήσει το παιδί να ξεπεράσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, να βελτιώσει τις ικανότητες που συνδέονται με τη σχολική μάθηση αλλά και να απαλύνει τις συναισθηματικές δυσκολίες που το συνοδεύουν.
Δυνατότητα Εξ Αποστάσεως Συνεδριών
Η αποκατάσταση μέσω τηλεδιάσκεψης ή τηλεαποκατάσταση βασίζεται στη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας. Πρόκειται για πρόγραμμα αποκατάστασης που αφορά σε παιδιά και εφήβους με μαθησιακές δυσκολίες. Το αν ένα παιδί/έφηβος θα κάνει εξ αποστάσεως αποκατάσταση, κρίνεται κατά περίπτωση.
Το όφελος από την τηλεαποκατάσταση είναι ότι δίνεται η ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα θεραπευτικό πρόγραμμα μαθητές που δεν έχουν τη δυνατότητα για σοβαρούς λόγους να μεταβούν στο κέντρο μας. Η διαδικασία έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι απλή και προσιτή για κάθε μαθητή.
Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών
Το «Μαζί Μελετάμε» παρέχει την δυνατότητα Αξιολόγησης Μαθησιακών Δυσκολιών αξιοποιώντας διαφορετικά Αξιολογητικά Εργαλεία για την εύστοχη και εμπεριστατωμένη διάγνωση δυσκολιών σε όλους τους γνωστικούς τομείς. Θεωρούμε αναπόσπαστο βήμα την Αξιολόγηση για την ολοκληρωμένη εικόνα του μαθησιακού προφίλ του μαθητή, καθώς με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η σωστή στοχοθεσία για την αντιμετώπιση δυσκολιών, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες αλλά και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού.
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες διακρίνονται σε Ειδικές όπως Δυσλεξία, Δυσορθογρφία, Δυσγραφία, Δυσαριθμησία και Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και αφορούν ένα σύνολο προβλημάτων που επηρεάζουν τις σχολικές δεξιότητες. Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζουν δυσκολίες σε:
Ανάγνωση
Κατανόηση (Κειμένων)
Γραφή (Ορθογραφία, Γραπτή Έκφραση, Εφαρμογή γραμματικών κανόνων)
Μαθηματικά (Πράξεις, Προβλήματα)
Η έγκαιρη θεραπευτική και εξατομικευμένη προσέγγιση, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή είναι απαραίτητη όχι μόνο για την βελτίωση της σχολικής επίδοσης αλλά και για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του.
Ο στόχος της αξιολόγησης της σχολικής ετοιμότητας είναι να διατυπωθεί, εάν το παιδί είναι αναπτυξιακά, συναισθηματικά και κοινωνικά έτοιμο να μεταβεί στην επόμενη σχολική βαθμίδα.
H αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας, γίνεται με τη χορήγηση της Δοκιμασίας Σχολικής Ετοιμότητας (ΔΣΕ). Οι βασικοί τομείς που αξιολογούνται είναι: κοινωνική ανάπτυξη, μνήμη, λεπτή – αδρή κινητικότητα, πλευρίωση – προσανατολισμός, επικοινωνία και ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας και της άρθρωσης, αναγνωστική ετοιμότητα, κατανόηση κειμένου, φωνολογική ενημερότητα, ανάπτυξη προμαθηματικών εννοιών.
Ο ενδεικνυόμενος χρόνος για την αξιολόγηση είναι στο διάστημα Φεβρουάριος- Απρίλιος ώστε να υπάρχει διαθέσιμος ο απαραίτητος χρόνος για τον προγραμματισμό της πλέον αποδοτικής και κατάλληλης για το παιδί συνέχειας της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και της τυχόν ενδεικνυόμενης θεραπευτικής παρέμβασης.
Δοκιμασία Σχολικής Ετοιμότητας
Στο «Μαζί Μελετάμε» διαθέτουμε πιστοποίηση χορήγησης του MathPro-S Test. Πρόκειται για ένα σταθμισμένο εργαλείο αξιολόγησης διευρυμένων μαθηματικών δεξιοτήτων μαθητών Α΄ έως ΣΤ΄ δημοτικού, ώστε να αξιολογoύνται με ενδελεχή και συστηματικό τρόπο οι επιμέρους μαθηματικές δεξιότητες και να εντοπιστούν οι μαθητές που δυσκολεύονται στα μαθηματικά. Στη συνέχεια να με αυτόν τον τρόπο να διερευνηθεί περαιτέρω το μαθηματικό προφίλ μόνο εκείνων των μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες προκειμένου να σχεδιαστούν κατάλληλα εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης.
Έχει συνολική διάρκεια χορήγησης είναι περίπου 30 λεπτά κατά μέσο όρο ανάλογα με το ρυθμό κάθε μαθητή, παρέχοντας ένα πλήρες μαθηματικό προφίλ του εξεταζόμενου.
Οι εξεταζόμενοι απαντούν σε πολλές και διαφορετικές μαθηματικές δραστηριότητες με το λογισμικό του συστήματος του MathPro-S Test να καταγράφει ξεχωριστές μετρήσεις.